a

Konsultasjon

Alle medisinske og kosmetiske behandlinger starter med en konsultasjon.

Ved første konsultasjon vil legen eller kosmetisk sykepleier utføre en detaljert analyse av problemområdet.
Vi benytter en Observ 520x Hudanalyse til 3D Hudscanning, resultatene vil bli delt med deg for å gi et klart bilde av behandlingsplanen.

Under den første konsultasjonen før ikke-invasiv kosmetisk behandling, tar vi oss tid til å forstå din unike mål og ønsker, og vi forklarer nøye alle behandlingsalternativer.

Vi vil anbefale prosedyrer og behandlingspakke som er tilpasset din alder, hud type og livsstil.

En god forklaring til klienten/pasienter er hjørnesteinen i vår omsorg for den enkelte.

Vi sørger for at klienten forstår alternativene og har realistiske forventninger før beslutningen tas.

Kosmetiske behandlinger blir ikke utført samme dag som konsultasjonen.

Konsultasjonen er en god mulighet til å forklare mer inngående om våre behandlinger, samt svare på spørsmål eller bekymringer du måtte ha angående etterbehandling, mulig komplikasjon og nedetid. Noen ganger må man “sove på det” og ikke forhaste seg med å ta en bestemmelse.

Etterbehandling og Oppfølging:

Kommunikasjonen med deg fortsetter også etter behandlingen eller mellom behandlingene.
Vi vil sørge for at du får riktig informasjon under konsultasjonen.
Oppfølgings perioden er avhengig av behandlet område og type behandling.

Injeksjoner av botulinumtoksin - kontroll etter 2 uker.

Injeksjonsbehandlinger - kontroll etter 2 uker.

Kjemisk peeling - avhengig av behandling: ingen / kontroll etter 2 uker

PRP - avhengig av antall behandlinger og behandlet område.

Spa-behandlinger (ansiktsbehandlinger) - ingen oppfølging nødvendig

De fleste laserbehandlinger for hudforyngelse (f.eks. Fotona 4D, Twinlight osv.)

– Kontroll etter 1-2 uker, 3 mnd, 6 mnd og 1 år oppfølging

Medisinske laserbehandlinger (f.eks.: fjerning av vorter, pigment, utvekst osv)
– Vurderes individuelt ved behandlende lege / hudspesialist.

Kan man få et “nei” etter konsultasjonen?

Kosmetiske prosedyrer er valgfrie. Klienter kommer inn med forventninger, ikke med medisinske bekymringer, noe som kan være utfordrende noen ganger. Ofte må klienter veiledes vekk fra prosedyrer som ikke vil gagne dem. Dersom sikkerhet er et problem, må vi også si «nei».

Urealistiske forventninger har alltid vært den største barrieren for tilfredshet hos klienten.

Øking av sosiale medier og bilderedigering har bare forverret problemet.

Vi må ofte avvise klienter dersom vi ikke kan oppfylle deres forventninger, eller hvis prosedyren ikke vil være verdt pengene på grunn av et begrenset resultat.

Vi utfører ikke kosmetiske prosedyrer for personer under 21 år, gravide eller ammende.

Booking App

Vi har inngått et samarbeid med PasientSky for gjøre time bestilling enda enklere, du kan bestille direkte via nettsiden, per telefon eller via app på mobil.

Last ned App til IOS eller Android.

Du logger deg enkelt inn med Bank ID, oppdaterer din kontakt info, søk opp klinikken (Derma MediSpa) og bestill konsultasjon eller ikke medisinske behandling(er).

Avbestilling?

Avbestilling ved dokumentert sykdom – ingen gebyr.

Dersom indikasjonen for behandlingen endres – ingen gebyr.

Ikke møtt til konsultasjons time – belastes med et gebyr på 500,-

Avbestilling av behandling siste 24. timer før behandling, eller ikke oppmøte på behandlingsdag – belastes med 50 % av behandlingssum.

 

Vi gjør oppmerksom på at dersom du ønsker å avbestille timen må dette gjøres innen 24 timer før behandling, for uteblivelse eller for sen avbestilling av timen vil man belastes med et gebyr på 500,-